S A N N A

K R I S T I I N A

KUKA OLEN?


Täällä kameran takana on 32-vuotias sivutoiminen valokuvaaja Raumalta. Opiskelen sosiaalialaa ja olen opinnäytetyötä vaille valmis sosionomi. Olen työskennellyt noin 3,5 vuotta sijaisena kehitysvammaisten päivä- ja työtoiminnassa ja tällä hetkellä työskentelen lisäksi nuorten mielenteveyskuntoutujien asumisyksikössä keikkaluontoisesti. Olen käynyt myös sisustusartesaanin ammattitutkinnon ja sisustaminen on ollut mun rakas harrastus jo vuosien ajan.


Tammikuussa 2021 avasin mun valokuvauksille instagram-sivut ja pian aloin markkinoimaan osaamistani myös muille. Helmikuussa 2021 perustin oman yrityksen ja olen nyt toiminut pari vuotta sivutoimisena yrittäjänä valokuvauksen parissa. Mulla on valikoimissa valokuvausten lisäksi myös Rauma-aiheisia julisteita ja postikortteja. Teen myös tapauskohtaisesti ja harjoitusluontoisesti markkinointimateriaalia yrityksille esimerkiksi someen.


Olen harrastanut valokuvausta jollain tasolla jo vuosia. Aiemmin olen kuvannut lähinnä maisemia, luontoa ja tilannekuvia puhelimella omaksi iloksi ja muistoksi. Keväällä 2020 hankin kameraani muotokuvausobjektiivin ja tämän myötä kiinnostuin myös ihmisten kuvaamisesta. Mulle kuvat on aina olleet tärkeitä muistoja menneistä hetkistä. Niihin on ihana palata, ja joskus kuvat on se ainoa asia, mitä jostain on jäljellä. Kauniit kuvat tuottaa mulle valtavasti iloa ja haluan tuottaa tätä iloa myös muille. Valokuvaan jonkin verran myös työssäni kehitysvammaisten toimintakeskuksessa ja heille valokuvattavana oleminen on ollut todella mielekästä ja tärkeää.


Valokuvauksen ja sisustamisen lisäksi harrastan mm. urheilua, ulkoilua ja retkeilyä. Tykkään käydä luontopoluilla ja kansallispuistoissa ja viihdyn hyvin luonnossa ja ulkona. Rakastan myöst matkustamista ja yksi hienoimmista kokemuksista on ollut se, kun olin kolme kuukautta vaihdossa Australiassa. Voisinkin lähtee sinne koska vaan uudestan!


Oon tosi esteettinen ja visuaalinen ihminen ja saan paljon iloa kaikesta kauniista. Saatan viettää pitkiä aikoja esim. katsellen hienoja kuvia ja kiinnitän paljon huomiota siihen, miltä asiat näyttää. Mun mielestä pienimilläkin yksityiskohdilla on suuri merkitys ja oon aika tarkka kaikesta. Tää onkin mun mielestä aika hyvä mietelause: "The details are not the details, they make the design" (Charles Eames)


Toivottavasti tavataan kuvausten parissa!


-Sanna

"It's the little things in life"

—unknown